Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2018

Ενήλικες & Μαχητικές Τέχνες

Άρθρο του εκπαιδευτή Ευάγγελου Ζορμπά, πληροφορίες www.jkd.gr

Τι αλλαγές επιφέρει η ηλικία στην αθλητική απόδοση;

Σε αεροβικές δραστηριότητες το σώμα αποδίδει τα μέγιστα μέχρι την ηλικία των 25 ετών, σε αναεροβικές δραστηριότητες το σώμα αποδίδει τα μέγιστα στις ηλικίες 30 με 40 ετών.

Οι μέγιστοι καρδιακοί παλμοί ή αλλιώς MHR (Maximal Heart Rate) είναι ο μέγιστος αριθμός των καρδιακών παλμών όπου ένα άτομο μπορεί να αποδόσει σε μία απαιτητική δραστηριότητα. Η φόρμουλα υπολογισμού είναι αρκετά απλή MHR = 220 - ηλικία.

Ο ασκούμενος των μαχητικών τεχνών στην Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do εξοικειώνεται να λειτουργεί την καρδιά του το πολύ μέχρι τους 145 καρδιακούς παλμούς το λεπτό, ώστε να μπορεί να ελέγχει τις σωματικές του λειτουργίες και τις σύνθετες κινητικές δεξιότητες. Με αυτόν τον τρόπο ακόμα και ένας άνθρωπος μεγαλύτερης ηλικίας είναι ικανός να φτάσει αυτούς τους παλμούς που απαιτούνται με ευκολία.

Σε ηλικία 25 ετών έχουμε την μέγιστη απόδοση δύναμης, στις ηλικίες 30 και 40 ετών έχουμε σταθερή απόδοση δύναμης και μετά εμφανίζεται προοδευτική μείωση της δύναμης περίπου 25% μέχρι την ηλικία των 65 ετών.

Η μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου ή αλλιώς VO2max μετά την ηλικία των 30 ετών μειώνεται 10% κάθε δεκαετία, αν όμως κάποιος ασκείται συστηματικά μειώνεται ο ρυθμός στο 5% κάθε δεκαετία. Ο ενήλικας ασκούμενος στην Ακαδημία ακολουθεί ως στρατηγική ότι η διάρκεια της μάχης επιβίωσης δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 25 δευτερόλεπτα ώστε να εξαπολύσει βαλλιστκά χτυπήματα με μεγάλη ισχύ σε σύντομο χρονικό διάστημα, χρησιμοποιώντας το αναερόβιο σύστημα πριν το σώμα ξεπεράσει το αναερόβιο κατώφλι (Anaerobic Threshold). Αξιοποιώντας την άμεση αποθηκευμένη ενέργεια, η οποία εξαντλείται με ταχείς ρυθμούς (από 20 μέχρι 90 δευτερόλεπτα), αφού υπάρχει συσσώρευση του γαλακτικού οξέως. Εάν ξεπεραστεί αυτό το χρονικό πλαίσιο ενεργοποιείται το αεροβικό σύστημα παραγωγής ενέργειας το οποίο απαιτεί την μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου και υψηλά επίπεδα αντοχής, κάτι το οποίο βλέπουμε σε μαχητικά αγωνίσματα με διαγωνιζόμενους μικρής ηλικίας με υψηλή αεροβική απόδοση, όπου η διάρκεια των αγωνισμάτων είναι 2, 3 ή 5 λεπτά με διαλείμματα ανάμεσα στους γύρους.

Εάν κάποιος δεν ασκείται η μυική ελαστικότητα των μυών χαμηλά πίσω στην πλάτη και των ισχύων μειώνεται σταδιακά περίπου 8 με 10 εκατοστά, με συστηματική άσκηση βελτιώνεται και σταθεροποιείται η ευλυγισία, καθώς και η κινητικότητα των αρθρώσεων στον ενήλικα. Η διαφορά στην σωματική ευκαμψία ενός ασκούμενου μαχητικών τεχνών σε σχέση με ένα αγύμναστο άτομο είναι στο εντυπωσιακό ποσοστό 114%.

Οφέλη του ενήλικα ασκούμενου των μαχητικών τεχνών

Μελέτες έχουν δείξει ότι η συστηματική ενασχόληση ενός ενήλικα, τουλάχιστον 3 χρόνια, σε μαχητικές τέχνες μειώνει το ποσοστό εμφάνισης υποκινητικών ασθενειών (Hypokinetic Diseases): παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλή χοληστερίνη, οστεοπόρωση, οστεοαρθρίτιδα, πόνους χαμηλά στην μέση και διαβήτη τύπου 2.

Ένα ενήλικο αγύμναστο άτομο έχει κακή αιμάτωση στον εγκέφαλο, κυρίως στον εγκεφαλικό ιππόκαμπο, επηρεάζοντας την λειτουργία της μνήμης, την αποθήκευση και ανάκτηση πληροφοριών. Για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου ένα άτομο πρέπει να κάνει σε εβδομαδιαία βάση 150 λεπτά μέτριας αεροβικής δραστηριότητας ή 75 λεπτά υψηλής αεροβικής δραστηριότητας, ένας ασκούμενος μαχητικών τεχνών εύκολα καλύπτει χρονικά αυτές τις απαιτήσεις και με το παραπάνω.

Ο ενήλικας ασκούμενος έχει περισσότερη ενέργεια και είναι πιο παραγωγικός στην καθημερινότητά του, αυτό οφείλεται στην παραγωγή ενδορφινών κατά την διάρκεια της προπόνησης. Οι ενδορφίνες είναι μικρές αλυσίδες πρωτεϊνών (νευροπεπτίδια) που παράγονται στην υπόφυση και τον υποθάλαμο του εγκεφάλου, απελευθερώνονται μέσω του νωτιαίου μυελού και διοχετεύονται στην κυκλοφορία του αίματος. Κάθε δραστηριότητα που μας είναι ευχάριστη οδηγεί στην παραγωγή ενδορφινών, οι οποίες μας ηρεμούν, γεννούν αίσθημα ευδαιμονίας, βελτιώνουν τη διάθεση και εξουδετερώνουν τα υψηλά επίπεδα της αδρεναλίνης, που προκαλεί το στρες. Παράλληλα, θεωρούνται τα φυσικά παυσίπονα του οργανισμού, ισχυροποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και καθυστερούν την εξέλιξη της γήρανσης. Η βήτα ενδορφίνη είναι μία ενδογενής ουσία που συνδέεται με την καταστολή του πόνου και τη χαλάρωση, το ανανδαμίδιο είναι μία άλλη ενδοχημική φυσική ουσία που καταπολεμά τον πόνο και χαρίζει ένα αίσθημα ευφορίας. Η σεροτονίνη θεωρείται το φυσικό ηρεμιστικό του νου και επηρεάζει τη διάθεση. Τέλος η ντοπαμίνη είναι ο νευροδιαβιβαστής της ευφορίας.

Ο ενήλικας ασκούμενος στις μαχητικές τέχνες βρίσκεται σε μία συνεχή κατάσταση ψυχοσωματικής ανάπτυξης, καταπολεμά το στρες, ελέγχει το σώμα του, έχει αυξημένη εγκεφαλική εστίαση και λειτουργία, ενεργοποιημένο νευρικό σύστημα και ισορροπημένο μυοσκελετικό σύστημα. Τα οφέλη είναι αναμφίβολα και ολιστικά, το να ξεκινήσει κάποιος ως ασκούμενος σε μαχητικές τέχνες, πρέπει να καταλάβει ότι ποτέ δεν είναι αργά και είναι απόφαση ζωής που ποτέ δεν θα μετανιώσει...

Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do: Σύγχρονοι μέθοδοι προπονησιολογίας, αποδοτικές τεχνοτροπίες αυτοπροστασίας για τον ολοκληρωμένο μαχητή, για τον σοβαρό ασκούμενο και πάνω από όλα για τον σκεπτόμενο άνθρωπο!



Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).  

Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος).

Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας). 

Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.

Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html
Facebook: https://www.facebook.com/jkd.gr

Το παρόν άρθρο αποτελεί αντικείμενο πνευματικής ιδιοκτησίας και διέπεται από τις εθνικές και διεθνείς διατάξεις περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Συνεπώς, απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση, αντιγραφή, μετάφραση και τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά χωρίς τη ρητή προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του αρθρογράφου!




Κυριακή, 14 Ιανουαρίου 2018

Stick Sparring

Άρθρο του εκπαιδευτή Ευάγγελου Ζορμπά, πληροφορίες www.jkd.gr

Στην Φιλιππινέζικη Πολεμική Τέχνη Kali το Stick Sparring (γύμνασμα αναμέτρησης με ραβδιά) εξυπηρετεί στο γεφύρωμα των τεχνικών γυμνασμάτων με ρεαλιστικές εφαρμογές. Αποτελεί ένα πολύτιμο προπονητικό και διαγνωστικό εργαλείο για τον ασκούμενο, ένα πεδίο δοκιμών με το οποίο μπορεί να εξακριβώσει τις αδυναμίες του, να βελτιώσει την τεχνική του και να μάθει να λειτουργεί υπό πίεση.
Οφέλη Stick Sparring
Βελτίωση της αυτοπεποίθησης, της ταχύτητας αντίδρασης, της ταχυδύναμης, του οπτικό-κινητικού συντονισμού και της προσαρμοστικότητας αντιμετώπισης οπλικών επιθέσεων από απρόβλεπτες γωνίες. Μείωση των τηλεγραφικών κινήσεων, αύξηση της αίσθησης χρονισμού, ευκινησίας και ενίσχυση της αναγνώρισης εκτεθειμένων στόχων.

Μέθοδοι Stick Sparring
Distance Sparring
Οι ασκούμενοι βρίσκονται σε μακρινή απόσταση μεταξύ τους (Largo Mano Range), περίπου 3 μέτρα. Αυτός είναι ο πιο ασφαλής τρόπος υλοποίησης συνδυαστικών χτυπημάτων με μειωμένη επαφή, δοκιμή της κινησιολογίας των ποδιών, ανάλυσης της κίνησης του αντιπάλου και ανάπτυξης αντανακλαστικών κινήσεων. 

Και οι δύο ασκούμενοι δεν εστιάζουν σε αμυντικές τεχνικές αλλά έχουν επιθετική στρατηγική και συνεχή κίνηση των ραβδιών.



Technical Sparring
Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στους ασκούμενους να εξερευνήσουν και να δοκιμάσουν τεχνικές ενώ συνεχίζουν να ακολουθούν μία συγκεκριμένη ακολουθία ροής ή τεχνικής δομής, με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων αντεπίθεσης. Διεξάγεται με μίξη συνεργασίας και ανταγωνισμού παράλληλα, σε μακρινή (Largo Mano Range), μεσαία (Medio Range) και κοντινή απόσταση (Corto Range).

Limited Target Contact Sparring
Συνήθως αυτή η μέθοδος διεξάγεται με την χρήση κάποιου προστατευτικού εξοπλισμού, με περιορισμένους και συγκεκριμένους στόχους επαφής, με σκοπό την ανάπτυξη τακτικών μάχης, εφαρμογή επιθέσεων ψηλά και χαμηλά, αντεπιθέσεις σε χαμηλές επιθέσεις και έμφαση στην άμυνα και προστασία του χεριού που έχει το ραβδί.

Segmented Contact Sparring
Σε αυτήν την μέθοδο οι συμπλοκές είναι χρονικά σύντομες και σταματάνε όταν επιτευχθεί ο σκοπός, συνήθως κάποιο μοιραίο χτύπημα και οι ασκούμενοι  επαναλαμβάνουν αυτήν την διαδικασία πολλές φορές. Σκοπός είναι η ανάπτυξη της ταχύτητας αντίδρασης και εντόπισης των τηλεγραφικών κινήσεων του αντιπάλου.

Continuous Contact Sparring
Σε αυτήν την μέθοδο οι ασκούμενοι αδιάκοπα ανταλλάσουν πλήγματα, με σκοπό να αυξήσουν την προσαρμοστικότητά τους σε ένα μη συγκαταβατικό περιβάλλον πίεσης και στρες και πνευματικά να επιμένουν και να υπομένουν, χωρίς να εγκαταλείπουν, ενώ δέχονται ένα καταιγισμό χτυπημάτων.

Full Contact Stick Sparring
Πλήρους επαφής αναμέτρηση με προστατευτικό εξοπλισμό, συνήθως με χρήση ραβδιών Rattan, όπου οι ασκούμενοι εκτός από την χρήση των ραβδιών μπορούν να λακτίσουν, να πυγμαχίσουν, να παλαίψουν και να κάνουν μάχη εδάφους.

Κατηγορίες Stick Sparring
Ένα ραβδί εναντίον ενός ραβδιού
Ένα ραβδί εναντίον δύο ραβδιών
Δύο ραβδιά εναντίον δύο ραβδιών
Κοντάρι εναντίον ενός ραβδιού
Κοντάρι εναντίον δύο ραβδιών
Espada Y Daga (χρήση μαχαιρού και ραβδιού)
Nguni style rules (ένα ραβδί για άμυνα και ένα για επίθεση) 
Kalasag (ασπίδα και ραβδί)
Ανόμοια όπλα
Εξοπλισμός Stick Sparring
Ανάλογα με την περίπτωση μπορούν να χρησιμοποιηθούν ραβδιά Rattan ή ραβδιά padded (με κάλυψη αφρώδους υλικού), γάντια για Stick Sparring, επικαλαμίδες, επιγονατίδες, επιαγκωνίδες, προστατευτική μασέλα, σπασουάρ, προστατευτική κάσκα ή προστατευτικά γυαλιά ασφαλείας.


Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).  

Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος).

Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας). 

Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.

Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html

Το παρόν άρθρο αποτελεί αντικείμενο πνευματικής ιδιοκτησίας και διέπεται από τις εθνικές και διεθνείς διατάξεις περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Συνεπώς, απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση, αντιγραφή, μετάφραση και τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά χωρίς τη ρητή προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του αρθρογράφου!