Σάββατο, 24 Μαΐου 2014

Combative Fitness Μαχητική Λειτουργική Εκγύμναση - Εντατικό Πρόγραμμα Ιούνιος 2014

Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do θα διοργανώσει για τον μήνα Ιούνιο 2014 ειδικό ταχύρυθμο εντατικό πρόγραμμα ομαδικών προπονήσεων, με τους εκπαιδευτές: Ευάγγελο Ζορμπά και Λευτέρη Κασφίκη, με κάλυψη συγκεκριμένων θεματικών προπονητικών ενοτήτων προετοιμασίας και κατάρτισης λειτουργικής μαχητικής εκγύμνασης Combative Fitness!

Στόχος του προγράμματος Combative Fitness είναι η ουσιαστική και κάθετη εξέλιξη της φυσικής κατάστασης των συμμετεχόντων, βελτίωση και ανάπτυξη:
Μυικής δύναμης (αντοχής στην δύναμη, μέγιστης δύναμης, ταχυδύναμης)
Καρδιοαναπνευστικής αεροβικής αντοχής
Αναερόβιας αντοχής (γαλακτική - αγαλακτική)
Σωματικής κινητικότητας και πλαστικότητας
Λειτουργικής σωματικής ρώμης
Ενδυνάμωσης του κορμού (Core Stability)
Βαλλιστικής εκρηκτικότητας
Ευλυγισίας, ευκινησίας και ελαστικότητας
Ταχύτητας (αντίδρασης, επιτάχυνσης, κίνησης, μέγιστης ταχύτητας) 
Ευεξίας

Μείωση:
Σωματικού βάρους
Λιπώδους ιστού
Μυικής κόπωσης
Χρόνου αποκατάστασης

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
MMA Circuits
Heavy Bags Workouts
Kettlebells
Equipment Training
Cross Training
MMA Striking Drills
HIIT (Υψηλής έντασης διαλειμματική αερόβια προπόνηση)

Οι ομαδικές προπονήσεις διεξάγονται κάθε ΔευτέραΤετάρτη και Παρασκευή (Ώρες: 19:00-20:30).

*** Έναρξη προγράμματος: Δευτέρα 02 Ιουνίου 2014 ***

Τα ενεργά μέλη της Ακαδημίας ΔΩΡΕΑΝ μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον χώρο και τον εξοπλισμό της Ακαδημίας πριν από την έναρξη των ομαδικών προπονήσεων (Ώρες: 18:30-19:00) για επιπλέον ενισχυτική ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης Combative Fitness με την χρήση σύγχρονου προπονητικού εξοπλισμού όπως KettlebellsTRX SuspensionStability BallMedicine BallDumbbells κ.α., καθώς και διεξαγωγή ειδικών προπονητικών MMA Circuits!

Προτεινόμενος εξοπλισμός: Γάντια MMA, μασέλα και 2 προπονητικά ραβδιά.

* Ο εντατικός μήνας ομαδικών προπονήσεων του Ιουνίου 2014 θα έχει αυστηρά περιορισμένο αριθμό συμμετοχών, για πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής: Ευάγγελος Ζορμπάς, τηλ.: 6946781911

Πληροφορίες: http://www.jkd.gr/intensivetraining062014.html

Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).  
Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος). 
Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας). 

Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.

Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html

Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

Τι είναι το σύστημα Rapid Assault Tactics;

Το σύστημα R.A.T. - (Rapid Assault Tactics) (Τακτικές Ταχείας Επίθεσηςαναπτύχθηκε από τον Αμερικανό εκπαιδευτή Paul Vunak την δεκαετία του '80, ειδικά για τους U.S. Navy Seals Team-6 (ομάδα υποβρυχίων καστροφών των ΗΠΑ) ως το κύριο πρόγραμμα εκπαίδευσης μάχης σώμα με σώμα των ειδικών δυνάμεων, βασιζόμενο στις θεωρίες της πολεμικής τέχνης Jeet Kune Do, της τέχνης που δημιούργησε ο θρυλικός Bruce Lee...

Ο Paul Vunak διδάσκει Jeet Kune Do στους U.S. Navy Seals
Team-6, στην Virginia το 1987
Σε αυτό που διαφέρει το RAT από οποιαδήποτε άλλη πολεμική τέχνη ή σύστημα είναι η έννοια (concept) του Straight Blast (Αλυσιδωτές Γροθιές). Μέσω του Straight Blast διαταράσσεται η βάση και η ισορροπία του αντιπάλου, λειτουργεί ως εξισωτικό εργαλείο για την αντιμετώπιση ενός μεγαλύτερου αντιπάλου από εμάς και οδηγεί σε γρήγορη και αποδοτική χρήση καστροφικών τεχνικών όπως: Κεφαλιές, Γονατιές, Αγκωνιές και Kina Mutai (δαγκώματα, χτυπήματα στα μάτια, σπασίματα δακτύλων και τσιμπήματα) για την εξουδετέρωση του αντιπάλου...

Το RAT είναι ίσως το πιο αποδοτικό, πρακτικό και αποτελεσματικό σύστημα σύγχρονης αυτοάμυνας και επιβίωσης, ιδανικό για την αντιμετώπιση περιστατικών βίαιης συμπλοκής και αυτοάμυνας για άνδρες και γυναίκες! To RAT διαφέρει ριζικά από άλλα κλασσικά συστήματα υποτιθέμενης “ρεαλιστικής” αυτοάμυνας όπου η εκμάθηση γίνεται με απομίμηση στείρων τεχνικών, με ανούσια εξάσκηση σε στημένες τεχνικές και σενάρια με προκαθορισμένες κινήσεις που δεν ανταποκρίνονται στην σκληρή πραγματικότητα της απρόβλεπτης βίας και επιθέσεων στο δρόμο...

Το RAT είναι σχεδιασμένο για την επιβίωση και την αυτοσυντήρηση (survival & self-preservation) και είναι ιδανικό όταν μία κατάσταση έχει κλιμακωθεί, όπου διακυβεύεται άμεσα η σωματική ακεραιότητα και η ζωή, και μοναδική επιλογή είναι η χρήση καταστροφικών τεχνικών για την διατήρηση της ζωής!

Το κύριο μέρος του συστήματος RAT συσχετίζεται με την απόκτηση προηγμένης τεχνικής και θεωρητικής γνώσης στο ΠΩΣ και ΠΟΤΕ χρησιμοποιούνται οι κεφαλιές, οι γονατιές και οι αγκωνιές (head butts, knees & elbows – HKE). Η εξάσκηση γίνεται με απόλυτα ασφαλή και προοδευτικό τρόπο για τον ασκούμενο, με πρώτο στόχο την βελτίωση της εγρήγορσής του και ψυχολογικής ετοιμότητάς του και με δεύτερο και απότερο σκοπό την εξοικείωσή του με τις τεχνικές και την ρεαλιστική εφαρμογή τους μέσα σε στρεσογόνο και μη συγκαταβατικό περιβάλλον μάχης!

To RAT βασίζεται σε 3 θεμελιώδεις αρχές:

1.Entry (Είσοδος - Εμπλοκή)
2.Pressure (Πίεση)
3.Resolution – Termination of conflict (Απεμπλοκή – Τερματισμός της συμπλοκής)

1.Entry (Είσοδος - Εμπλοκή)
Ο Bruce Lee συνειδητοποίησε ότι ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγει κάποιος την συνεχή ανταλλαγή χτυπημάτων με τον αντίπαλο είναι η αναχαίτιση (interception), δηλαδή άμεσα χτυπήματα στον πρωταρχικό χρόνο επίθεσης του αντιπάλου (με χτύπημα πχ. στα μάτια ή στα γεννητικά όργανα) για να προκληθεί πόνος και τραυματισμός, έτσι ώστε να αποδιοργανωθεί και να μειωθεί η αξιομαχητικότητα του αντιπάλου, για να γίνει η εμπλοκή (κλείσιμο απόστασης) με πιο ασφαλή τρόπο, όπου είναι η βασική θεωρία στην πολεμική τέχνη Jeet Kune Do. Ο Paul Vunak πρόσθεσε για την αντιμετώπιση στον δευτερεύοντα χρόνο επίθεσης του αντιπάλου, "καταστροφές" (destructions) από την Φιλιππινέζικη πολεμική τέχνη Kali (Filipino Kali), δηλαδή χτυπήματα σε σημεία νεύρων και πάνω στα μέλη του αντιπάλου για την πρόκληση πόνου και αποδυνάμωσης.

2.Pressure (Πίεση)
Όλες οι πολεμικές τέχνες ανεξαιρέτως βασίζονται στην ύπαρξη μίας ισορροπημένης βάσης του σώματος για την αποδοτική παραγωγή βαλλιστικής κίνησης, αυτό που ανακάλυψε ο Bruce Lee είναι ότι όταν το σώμα κινείται προς το πίσω (το βάρος είναι στις φτέρνες) τότε εξαλείφεται η αξιομαχητικότητα του αντιπάλου, αυτό επιτυγχάνεται μέσω του Straight Blast (Αλυσιδωτές Γροθιές). Η θεωρία προέρχεται από την πολεμική τέχνη Wing Chun και ονομάζεται Jik Chun Choy, ο Bruce Lee την τροποποιήσε ολοκληρωτικά για τις ανάγκες της τέχνης του Jeet Kune Do, κάνοντας την πιο αποδοτική σε μία κινητική βάση και ουσιαστικά πιο εύχρηστη.

3.Resolution – Termination of conflict (Απεμπλοκή – Τερματισμός της συμπλοκής)
Η γρήγορη απεμπλοκή και ο τερματισμός της εμπλοκής είναι το κύριο μέλημα στο σύστημα του RAT, όσο επιμηκύνεται ο χρόνος συμπλοκής η έκβαση δυσχεραίνεται, σκοπός είναι η πρόκληση γρήγορων και καταλυτικών τραυματισμών, μηχανικές δυσλειτουργίες στο ανθρώπινο σώμα και ψυχολογική αποδιοργάνωση για την εύκολη και ασφαλή διαφυγή. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω χρήσης HKE σε 3 επίπεδα παράλληλα (High, Medium, Low).
Paul Vunak and Vagelis Zorbas
Ο Paul Vunak και ο Ευάγγελος Ζορμπάς
Το RAT δεν είναι ακριβώς μία απλή μαχητική τεχνική, αλλά είναι κυρίως η συνειδητοποίηση και κατανόηση των φάσεων μίας μάχης. Οι περισσότεροι άνθρωποι εμπλέκονται σε μία μάχη δρόμου (Street Fighting) χωρίς να έχουν ένα σχέδιο και στρατηγική. Απλώς μάχονται μέχρι κάποιος να νικήσει, να χάσει ή να διαφύγει... Με αυτόν τον τρόπο αφήνουν την κατάσταση στον παράγοντα τύχη... Εάν κάποιος εμπλακεί σε μία μάχη με ένα ξεκάθαρο και αποτελεσματικό σχέδιο (Entry, Pressure, Termination) τότε αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες επιτυχούς έκβασης της συμπλοκής!
Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do διοργανώνει σεμινάριο Rapid Assault Tactics, την Παρασκευή 30 Μαίου 2014, (Ώρες: 19:00-21:00), με τον εκπαιδευτή Ευάγγελο Ζορμπά!

Πληροφορίες για το σεμινάριο: http://www.jkd.gr/seminars.html

Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).  
Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος). 
Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας). 

Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.

Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html

Κυριακή, 4 Μαΐου 2014

Αυτοάμυνα Αυτοπροστασία Πολεμικές Τέχνες

Με τον όρο αυτοάμυνα νοείται οποιαδήποτε μέθοδος στρατηγικής ή τακτικής επιλέγει κάποιο άτομο στην προσπαθειά του να αποφύγει τον κίνδυνο που απειλεί την σωματική του ακεραιότητα. Τα πάντα μπορούν να αποφευχθούν αρκεί να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε σε κάθε περίπτωση.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχεις υπόψη στην αυτοάμυνα είναι οτι πρέπει να νιώθεις ότι είσαι σημαντικός. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να σε χτυπήσει ή να σε βλάψει. Έχεις το δικαίωμα να προστατέψεις τον εαυτό σου και να είσαι έτοιμος να παλέψεις για αυτόν. Το δεύτερο πράγμα είναι οτι πρέπει να καταλάβεις ότι το μυαλό σου αποτελεί το πιο πολύτιμο όπλο στην αυτοάμυνα, χρησιμοποιούμε το μυαλό μας να ελέγξουμε τον πανικό και το φόβο, να επιλέξουμε την κατάλληλη λύση για οποιαδήποτε κατάσταση απειλεί τη ζωή μας. Γενικά χρησιμοποιούμε το μυαλό μας να παίρνουμε επιλογές και το να παίρνεις επιλογές αποτελεί σημαντικό κομμάτι της αυτοάμυνας.

Στην αυτοάμυνα υπάρχει η εξής αρχή: Πρέπει να εφαρμόσεις το συντομότερο δυνατό το πιο αποτελεσματικό όπλο του σωματός σου στο πιο ευαίσθητο σημείο του αντιπάλου σου. Μεταξύ των πιο ευαίσθητων σημείων για την αντεπίθεσή σας, σε περίπτωση που σας επιτεθεί κάποιος είναι η βουβουνική χώρα, τα μάτια και το γόνατο. Γενικά μέσα από την αυτοάμυνα μαθαίνουμε κινήσεις για να υπερασπίζουμε τους εαυτούς μας που βασίζονται στο εξής τρίπτυχο:

Aπλότητα - Αμεσότητα - Αποτελεσματικότητα.

Το μόνο στοιχείο το οποίο δε θα πρέπει να ξεχνάτε όταν σας επιτίθεται ένας κακοποιός είναι ότι έχει μόνο ένα πράγμα στο νου του, να σας βλάψει και σπανίως λαμβάνει υπόψη του τι μπορείτε να κάνετε εσείς. Αν οι πράξεις και η συμπεριφορά σας δείξουν αμέσως στον αντίπαλο ότι έχει βρεθεί απέναντι σε κάτι το οποίο δεν περίμενε, το επιθετικό "Εγώ" του θα μειωθεί κατά πολύ και θα αναγκαστεί, είτε να σταματήσει την επίθεση την οποία σχεδίαζε ή ακόμα να τραπεί σε φυγή. 
Στην αυτοάμυνα δεν χρησιμοποιούμε δύναμη ενάντια στην δύναμη, αλλά προσπαθούμε να εκμεταλευτούμε τη δύναμη του άλλου και να εκτρέψουμε την ισορροπία του. Πώς γίνεται αυτό; Eλέγχοντας τρία σημεία κλειδιά (αγκώνες, γόνατα, καρπός). Όταν ελέγχουμε αυτά, αυτομάτως μπορούμε να ελέγξουμε το σώμα του επιτιθέμενου.

Θα ερωτηθεί κάποιος οτι όλα αυτά ωραία ακούγονται, όμως βγαίνουν στην πράξη σε πραγματικές συνθήκες όπου η αδρεναλίνη έχει φθάσει στα ύψη; H απάντηση είναι καταφατική, εφόσον έχει προηγηθεί κάποιος κύκλος μαθημάτων που αφορά την αυτοάμυνα και κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις έχουν αυτοματοποιηθεί από τον ασκούμενο μέσα από την πράξη του σε ρεαλιστικές καταστάσεις επίθεσης. Με λίγα λόγια η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης. Για να σταθεροποιηθεί μια γνώση, να εδραιωθεί μια τεχνική και να τελειοποιηθεί μια δεξιότητα, πρέπει οπωσδήποτε να εμπεδωθούν με την επανάληψη και την άσκηση. 

Είναι καλό να αναφέρουμε ότι κάθε δεξιότητα έτσι και κάθε τεχνική αυτοάμυνας για την εκμάθηση και αυτοματοποίησή της περνά από τα εξής 3 στάδια:

-αρχικό/γνωστικό στάδιο (προφορική εξήγηση δεξιότητας, επίδειξη δεξιότητας, προσπάθεια αρχικής εκτέλεσης και δημιουργίας κινητικού προγράμματος, η διάρκεια του σταδίου εξαρτάται από την ικανότητα, άλλες κινητικές εμπειρίες του κάθε ατόμου).

-ενδιάμεσο/συνειρμικό στάδιο (ο ασκούμενος κατανοεί τι πρέπει να κάνει και το εξασκεί, τελειοποίηση κινητικού προγράμματος, βελτίωση ταχύτητας, ακρίβειας, συγχρονισμού).

-τελικό/αυτόνομο στάδιο (αυτοματοποίηση της κίνησης).

Με τον όρο κινητικό πρόγραμμα αναφερόμαστε σε γνωστές και καλά αφομοιωμένες κινήσεις ή σειρές κινήσεων και ασκήσεων στον εγκέφαλο του κάθε ανθρώπου.
Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί κάποιος να μας βρίσει στο δρόμο, σταματημένος μέσα στο αμάξι περιμένοντας να ανοίξει το φανάρι κλπ, η αντίδραση από την μεριά μας είναι η αποκλιμάκωση και όχι η κλιμάκωση της κατάστασης, δηλαδή με αδιαφορία και γενικά με την "γλώσσα του σώματος" δείχνουμε ότι δεν ερχόμαστε σε αντιπαράθεση και αφήνουμε την "φλόγα" να σβήσει μόνη της μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Μην ξεχνάμε οτι το μεγαλύτερο ποσοστό για να μεταφέρουμε ένα μήνυμα σε κάποιον μεταδίδεται συνήθως μέσω εξωλεκτικής επικοινωνίας (π.χ. στάση σώματος, χειρονομίες, εκφράσεις προσώπου) και όχι μέσω λεκτικής.

Σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα της αποστολής ενός μηνύματος γίνεται με τους εξής τρόπους: 7% με λέξεις, 55% με τη γλώσσα του σώματος και 38% με παραγλωσσικά στοιχεία. Σκεφτείτε όταν είμαστε θυμωμένοι προσπαθούμε να το κρύψουμε και να το ελέγξουμε, αλλά τις περισσότερες φορές μας προδίδει μια σφιγμένη γροθιά ή ο τόνος της φωνής μας.

Όσο αφορά την άμυνά μας σε κάποιον που είναι οπλισμένος π.χ. μαχαίρι, ο καλύτερος και ασφαλέστερος τρόπος αντιμετώπισης ενός αντιπάλου με μαχαίρι είναι η αποφυγή εμπλοκής στη μάχη με κάθε τρόπο και μέσον φυγή από τον τόπο του περιστατικού πριν αυτό εκδηλωθεί!

Αν η αποφυγή της εμπλοκής είναι αδύνατη, χρησιμοποιήστε κάθε αντικείμενο που είναι κοντά σας και που μπορεί να λειτουργήσει αμυντικά ή επιθετικά (καρέκλα, τραπέζι, πέτρα κ.α) ή αν αυτό είναι αδύνατο χρησιμοποιήστε αντικείμενα που τυχόν έχετε μαζί σας (ομπρέλα, τσάντα, κλειδιά κλπ.) ή ακόμα και αντικείμενα που φοράτε (ζώνη, σακάκι κλπ.).

Τέλος θα ήταν χρήσιμο να αναφέρουμε ότι σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα, όσον αφορά την εκμάθηση του ασκούμενου να μάθει να προστατεύει τον εαυτό του μέσα από μαθήματα αυτοάμυνας, παίζει αναμφισβήτητα ο δάσκαλος της αυτοάμυνας. Ο οποίος εκτός από τα μέσα-υλικά που μπορεί να χρησιμοποιήσει στα μαθήματα πάντα πρέπει να έχει στο νου του τις εξής βασικές αρχές διδασκαλίας:

-η αρχή της ποικιλίας

-η αρχή της εξατομίκευσης (η διδασκαλία πρέπει να προσαρμόζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ασκούμενου).

-η αρχή της επαγωγής και της παραγωγής (η διδασκαλία θα πρέπει να κατευθύνεται κλιμακωτά από το γνωστό στο άγνωστο, από το απλό στο σύνθετο, από το εύκολο στο δύσκολο).

-η αρχή της ενίσχυσης και της θετικής προσδοκίας (ο δάσκαλος ενισχύει θετικά την προσπάθεια των ασκούμενων με την επιδοκιμασία του, καθώς δεν υποτιμά και αποθαρρύνει τον ασκούμενο, αλλά ενισχύει την αυτοαντίληψη και την αυτοπεποίθησή του), ο δάσκαλος είναι εκείνος που θα συντελέσει στη δημιουργία της θετικής ή της αρνητικής αυτοεικόνας του ασκούμενου. Με λίγα λόγια χαμηλή αυτοπεποίθηση - αρνητικές σκέψεις, υψηλή αυτοπεποίθηση - θετικές σκέψεις, άρα ιδανική ψυχολογία είναι η αναγνώριση των ηττοπαθών αρνητικών σκέψεων και η αντικαταστασή τους με θετικές. Σύμφωνα με την αθλητική ψυχολογία δεν είναι τα πράγματα που μας ενοχλούν, αλλά ο τρόπος με τον οποίο τα βλέπουμε και τα αντιμετωπίζουμε καθώς και οι ιδέες που έχουμε για αυτά.

Πρέπει να θυμόμαστε οτι αν μας παρουσιαστεί κάποια δύσκολη κατάσταση που απειλεί τη ζωή μας, αυτό που επιβάλετε να πράξουμε είναι να σκεφτούμε το τι πρέπει να κάνω και όχι το τι δεν πρέπει να κάνω για να αντιμετωπίσω τον εκάστοτε κίνδυνο, γιατί βάζοντας την λέξη ΔΕΝ στο μυαλό μας, που παραπέμπει σε αρνητικές σκέψεις και έννοιες, συνήθως μπλοκάρει ο εγκέφαλος και δεν μπορούμε να δράσουμε άμεσα και αποτελεσματικά σε μια κατάσταση κινδύνου.

Συμβουλές αυτοάμυνας:
1. Περπατάτε στο δρόμο γρήγορα.
2. Κοιτάτε τον αντίπαλο σταθερά στα μάτια.
3. Αντιδράστε ψύχραιμα.
4. Μην πετάτε αντικείμενα άσκοπα.
5. Μην φωνάζετε υστερικά.
6. Μη λέτε "βοήθεια" ή φράσεις που δείχνουν φόβο αλλά φωνάξτε "φωτιά".
7. Χτυπάτε γρήγορα, ακαριαία, δυνατά και μόνο σε ευάλωτα σημεία.
8. Αμυνόμαστε με σκοπό να ελευθερωθούμε και να φύγουμε.
9. Σε περίπτωση λεκτικής επίθεσης, δεν βρίζουμε ποτέ αλλά απαντάμε με χιούμορ ή καθόλου.
10. Δε μπαίνουμε στο παιχνίδι των ερωτήσεων και απαντήσεων.
11. Σε περίπτωση επίθεσης μέσα στο σπίτι:
α) να είστε προς την πόρτα ή κοντά σε μπαλκόνι ή παράθυρο για να φωνάξετε,
β) να μην τα χάσετε, αλλά ενώ τον κοιτάτε να ψάξετε με κλεφτές ματιές κάποιο πρόχειρο αντικείμενο, ώστε να τον χτυπήσετε και να φύγετε γρήγορα προς τη πόρτα.
12. Τα κλειδιά του αυτοκινήτου κατάλληλα τοποθετημένα στο χέρι σας, ένα στυλό, μία πέτρα, ένα ξύλο είναι πάντα χρήσιμα σε μια βόλτα σε απομονωμένα μέρη.
13. Σε σεξουαλική παρενόχληση στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε κλειστό χώρο, πατήστε δυνατά στο πόδι τον δράστη ή γελοιοποιήστε τον.
14. Σε περίπτωση που σας ακολουθήσει κάποιος το βράδυ:
α) περπατάμε σταθερά και χωρίς να δείχνετε φόβο ή τρόμο,
β) πηγαίνετε σε φωτεινά σημεία του δρόμου,
γ) βγάλτε τα κλειδιά του σπιτιού σας και κρατήστε τα στο χέρι σαν όπλο.
Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).  
Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος). 
Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας). 

Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.

Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html

Σάββατο, 3 Μαΐου 2014

The Raid 2: Berandal Ινδονησιακή πολεμική τέχνη Silat


Τρία χρόνια μετά την ταινία «Επιχείρηση: Χάος» - The Raid: Redemption που σύστησε στο διεθνές κοινό την ινδονησιακή πολεμική τέχνη Σιλάτ Silat, έρχεται το σίκουελ The Raid 2: Berandal που έχει να κάνει ξανά με την αποστολή ενός αστυνομικού να καθαρίσει την Τζακάρτα από κάθε λογής εγκληματικό στοιχείο.

Ο ουαλός σεναριογράφος και σκηνοθέτης Γκάρετ Έβανς Gareth Evans προΐσταται και πάλι της δημιουργικής ομάδας που έφτιαξε την εντυπωσιακή ταινία δράσης «The Raid 2», όπου όλες οι σκηνές μάχης φαίνεται να είναι χορογραφημένες, μέχρι την τελευταία τους λεπτομέρεια.
«Το μόνο θέμα που είναι πραγματικά ινδονησιακό είναι η πειθαρχία των πολεμικών τεχνών, η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι πρωταγωνιστές, καθώς και μερικά πολιτιστικά στοιχεία. Αλλά το μεγαλύτερο μέρος της είναι ένας συνδυασμός αμερικανικών γκανγκστερικών ταινιών με αντίστοιχες γιαπωνέζικες, όπου κυριαρχούν οι σκηνές με πολεμικές τέχνες και οι ακραίες συγκρούσεις. Αυτό που προσπάθησα να κάνω είναι να παντρέψω τέλεια όλες αυτές τις διαφορετικές σκηνές εντυπωσιακής δράσης, έτσι ώστε να κτίσω την κλιμάκωση. Τα τελευταία 45 λεπτά της ταινίας, υπάρχει ένα καταιγιστικό μπαράζ σκοτωμών και βίας» τόνισε ο σκηνοθέτης.

Τον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμηνεύει ο Άικο Ουγουάις Iko Uwais, από την Ινδονησία που πέρα από ηθοποιός είναι κασκαντέρ και ειδικός στις πολεμικές τέχνες. Ο ουαλός σκηνοθέτης τον ανακάλυψε, όταν γύριζε ένα ντοκιμαντέρ για τις πολεμικές τέχνες της Νοτιοανατολικής Ασίας το 2007 και έτσι τον πήρε ως πρωταγωνιστή στην πρώτη ταινία.

«Η σκηνή σύγκρουσης για την οποία περηφανεύομαι είναι η σκηνή της κουζίνας, καθώς κάναμε σχεδόν 192 λήψεις. Αλλά μαζί με τον εικονολήπτη είχαμε τέλεια χημεία, με αποτέλεσμα να μπορούμε να δημιουργήσουμε μια χορογραφία. Και οι αντίπαλοι στην ταινία είχαν εξαιρετική χημεία, με αποτέλεσμα να συνεργαστούμε τέλεια» ανέφερε ο πρωταγωνιστής Άικο Ουγουάις.
Το μεγαλύτερο αρχιπέλαγος της γης επεκτείνεται από την Μαλαισία μέχρι την Νέα Γουινέα, αποτελείται από πάνω από 13000 νησιά και εκεί αναπτύχθηκε η θανατηφόρα μαχητική τέχνη Pentjak Silat. Σε αυτό τον γεωγραφικό χώρο μέσα από πολέμους, εμπόριο, μεταναστεύσεις πληθυσμών και πρόσμιξη πολιτισμικών στοιχείων αναπτύχθηκε και μεταλλάχθηκε η τέχνη Pentjak Silat από τον 4ο μέχρι τον 20ο αιώνα μΧ, οι επιρροές είναι έντονες από διάφορα μαχητικά συστήματα και προέρχονται από Κίνα, Ινδία, Νεπάλ, Αραβία και Φιλιππίνες.  Υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες στυλ της τέχνης στην Ινδονησία, Μαλαισία, Σουμάτρα, Μπαλί και Ιάβα, αυτή την στιγμή θεωρούνται ως πιο αξιόλογα και διαδεδομένα τα εξής: Maphilindo Silat, Kuntao Silat, Bukti Negara, Silat Lincah, Mande Muda, Bersilat και Pukulan Serak.  (Pentjak σημαίνει σωματική κίνηση και Silat σημαίνει μάχη, η έκφραση έχει την έννοια της μάχης χρησιμοποιώντας τεχνικές αυτοάμυνας).
Το Pentjak Silat έχει 3 μαχητικούς τομείς:
1.      Pentjak Silat (αυτοάμυνα)
2.      Penjang Gulat (πάλη)
3.      Ujungan (όπλα)

Στον πρώτο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει Djurus (κινήσεις του άνω κορμού και τεχνικές χεριών), Langkas (βηματισμοί), Sambuts (γυμνάσματα δύο ατόμων), Kembangan (ελεύθερη, μη προκαθορισμένη σκιαμαχία shadow-boxing), Sikap’s (στάσεις σώματος), Gerak’s (κινήσεις) και Serangan (επίθεση). Οι στάσεις σώματος και οι κινήσεις διαθέτουν ροή, αρμονία, εκρηκτικότητα και οι κινήσεις μιμούνται διάφορα ζώα όπως: Monyet Μαιμού, Kera Πίθηκος, Harimau Τίγρη, Pamacan Πάνθηρας, Ular Senduk Κόμπρα, Ular Sawa Πύθωνας και Blekok Ερωδιός.

Στον δεύτερο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει πάλη, ρίψεις, έλεγχο του σώματος του αντιπάλου με συνδυασμό γρήγορων καταστρεπτικών χτυπημάτων, λαμβάνεται πάντοτε υπόψη ότι μία επίθεση μπορεί να είναι μαζική για αυτό ο ασκούμενος μαθαίνει να παλεύει και να μάχεται πολλούς επιτιθέμενους με γρήγορη αποδέσμευση.

Στον τρίτο τομέα ο ασκούμενος μαθαίνει την χρησιμοποίηση διάφορων όπλων όπως: Pisau μαχαίρι, Pedang σπαθί, Cabang τρίαινα, ραβδί, Toya κοντάρι, Kerambit, Keris εγχειρίδιο, Sarong (ύφασμα), σχοινί κ.α.  Καθώς μαθαίνει να χρησιμοποιεί διάφορα αντικείμενα από το γύρω περιβάλλον ως όπλα σε καταστάσεις αυτοάμυνας.  Στο Pentjak Silat πρώτα ο ασκούμενος μαθαίνει άοπλη μάχη και μετά όπλα, σε αντίθεση με τα Φιλιππινέζικα μαχητικά συστήματα όπου συνήθως πρώτα μαθαίνει όπλα και μετά άοπλη μάχη.
Αν και κάθε στυλ Pentjak Silat διαφέρει από άλλα παρόμοια στυλ σε ορολογία, τεχνοτροπία και φόρμες, όλα τα στυλ Pentjak Silat διαθέτουν τα εξής κοινά σημεία και αρχές:

1. Kerojok, είναι η προετοιμασία του μαχητή στην αποτελεσματική αντιμετώπιση πολλαπλών μαχητών, μαζικών επιθέσεων και η χρησιμοποίηση θανατηφόρων τεχνικών για την εξουδετέρωσή τους.

2. Sepok Depok, είναι λακτίσματα όπου εκτελούνται όταν ο ασκούμενος βρίσκεται κάτω στο έδαφος. Κυρίως παρουσιάζονται τέτοιου είδους τεχνικές σε στυλ από την Σουμάτρα, σε αυτό τον γεωγραφικό χώρο οι βροχοπτώσεις είναι πολύ έντονες και το έδαφος πάντοτε είναι ολισθηρό και λασπώδες με αποτέλεσμα όλες οι συμπλοκές να καταλήγουν στο έδαφος. Με αυτό το σκεπτικό οι μαχητές του Pentjak Silat προτιμούν να βρίσκονται στο έδαφος και να λακτίζουν καταστροφικά τον αντίπαλο παρά να βρεθούν σε κατάσταση πάλης.

3. Χρησιμοποίηση χτυπημάτων με αγκώνες, με το κεφάλι, με ανοικτή παλάμη, με την κόψη της παλάμης, με τις γροθιές, foot trapping, ρίψεις και τεχνικές κλειδωμάτων παρουσιάζονται σε στυλ από την Ιάβα.

4. Sarong, είναι ένα παραδοσιακό ύφασμα που προέρχεται από το Μπαλί και το φοράνε γύρω από την μέση όλοι οι ασκούμενοι στο Pentjak Silat, χρησιμοποιείται σε τεχνικές αφοπλισμού, πνιγμού, καθήλωσης και ελέγχου.

5. Hit-Trapping, στιγμιαίος έλεγχος των μελών του αντιπάλου (hand & foot trapping) για την προετοιμασία εκτέλεσης ισχυρών χτυπημάτων, οι ασκούμενοι χρησιμοποιούν δύο βασικά γυμνάσματα για την επίτευξη αυτού του ελέγχου: Kilet (sticky hands) και Kaki Nempel (sticky feet).

6. Γυροσκοπική Περιστροφή, είναι η μετακίνηση και η περιστροφή του σώματος του αντιπάλου για πρόκληση απώλειας ισορροπίας και ρίψης, χρησιμοποιούνται αρχές μηχανικής σώματος για την επίτευξη αυτού του στόχου.

7. Συνεχής Ροή, αδιάκοπη ροή χτυπημάτων και σωματικής κίνησης. Ο ασκούμενος μαθαίνει να μην επανατοποθετεί σε μία αρχική θέση τα όπλα του (χέρια, πόδια, μαχαίρι) μετά από την ολοκλήρωση μίας αρχικής επίθεσης, αλλά την συνέχιση διαφορετικών χτυπημάτων και αποκρούσεων σε άλλες γραμμές επίθεσης.

8. Καταστροφές (Destructions), ο ασκούμενος μαθαίνει να καταστρέφει με την χρησιμοποίηση του αγκώνα, πήχη, γροθιάς και κόψη της παλάμης οποιουδήποτε εισερχόμενου χτυπήματος από τον αντίπαλο. Έτσι επιτυγχάνεται η μείωση της μαχητικής ικανότητας του αντιπάλου και η δημιουργία ανοίγματος για αντεπίθεση.

9. Εξάλειψη του κινδύνου, ο ασκούμενος μαθαίνει για την ασφαλή του διαφυγή από μία συμπλοκή να εξασφαλίζει ότι ο αντίπαλος έχει εξουδετερωθεί αποτελεσματικά, ώστε να είναι ανίκανος για μία άμεση αντεπίθεση.  

Εκτός από την μαχητική πλευρά του Pentjak Silat που ονομάζεται Bela Diri (αυτοάμυνα), υπάρχει και η αγωνιστική πλευρά της τέχνης που ονομάζεται Olah Raga πρόκειται για την διοργάνωση πρωταθλημάτων επίδειξης δεξιοτήτων και μαχητικών αγώνων.

Οι προπονήσεις διεξάγονται συνήθως με παραδοσιακά ενδύματα και υπό τον ήχο παραδοσιακής μουσικής Gamelan Gendang για σεβασμό και συνέχιση της παράδοσης.  Η τέχνη Pentjak Silat παρουσιάζει ιδιαίτερη άνθιση στην Ευρώπη κυρίως στην Ολλανδία όπου υπάρχουν δεκάδες σχολές και στυλ, καθώς και στο Βέλγιο, Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία. 
Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).  
Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος). 
Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας). 

Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.

Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html

Πέμπτη, 1 Μαΐου 2014

Bruce Lee - Game Of Death (Μπρους Λη - Το Παιχνίδι Του Θανάτου)

Ο Μπρους Λη (Bruce Lee) ήταν ένας Κινεζοαμερικανός δάσκαλος πολεμικών τεχνών και ηθοποιός. Δημιούργησε τη μοντέρνα πολεμική τέχνη Τζιτ Κουν Ντο (Jeet Kune Do). Από πολλούς θεωρείται ο μεγαλύτερος ηθοποιός πολεμικών τεχνών του 20ου αιώνα και παρά το γεγονός ότι έπαιξε σε λίγες ταινίες, καταγράφηκε στη συνείδηση των θαυμαστών του ως είδωλο.

Μετά το τέλος της ταινίας Way Of The Dragon (Ο Κίτρινος Πράκτωρ Εναντίων Της Μαφίας) o Bruce Lee ξεκίνησε τα γυρίσματα του Game Of Death (Το Παιχνίδι Του Θανάτου) το 1972. Γύρισε κάποιες μαχητικές σκηνές μέσα σε μία παγόδα με τους Dan Inosanto, Ji Han Jae και Kareem Abdul Jabbar αλλά διέκοψε τα γυρίσματα μετά την προσφορά της Warner Bros για να γυρίσει το Enter The Dragon (Ο Κίτρινος Πράκτωρ Του Χονγκ Κονγκ) και να συνεχίσει μετά. 

Λόγο του αιφνίδιου θανάτου του τα γυρίσματα έμειναν στη μέση. Οι σκηνές που γύρισε ο Bruce Lee έμειναν στα ράφια της Golden Harvest για πέντε χρόνια. 

H ταινία ολοκληρώθηκε το 1978 με την βοήθεια του σκηνοθέτη του Enter The Dragon Robert Clouse. To καστ συμπλήρωσαν ένα πλήθος Αμερικανών ηθοποιών. Επειδή το επεξεργασμένο υλικό με τον Bruce Lee ήταν μόλις 15 με 20 λεπτά έπρεπε να βρουν κάποιον να τον αντικαταστήσει. Μετά από αρκετή δυσκολία, τελικά επιλέχτηκαν δύο αντικαταστάτες: Ο Yuen Biao για τις σκηνές που απαιτούσαν ακροβατικά και ο Kim Tai Chung που αργότερα πρωταγωνίστησε στη συνέχεια της ταινία Game Of Death 2.
Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στην Νότια Κορέα στον Βουδιστικό ναό Beopjusa, που βρίσκεται στο εθνικό πάρκο Songison, η πενταόροφη ξύλινη παγόδα του ναού χρονολογείται από το 553 μΧ.

Στο αρχικό σενάριο της ταινίας που έγραψε ο Bruce Lee, ήθελε να παρουσιάσει τον μαχητή της τέχνης του Jeet Kune Do στο να αντιμετωπίζει μαχητές διαφορετικών πολεμικών τεχνών και στυλ. Με αυτόν τον τρόπο ήθελε να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό τις αδυναμίες των δομών στις κλασσικές πολεμικές τέχνες και την υπεροχή του Jeet Kune Do παρουσιάζοντας τον πρωταγωνιστή συνεχώς απρόβλεπτο μαχητικά, με ακατάπαυστη ροή κίνησης, με προσαρμοστικότητα και με ένα εκλεκτικό μείγμα τεχνικών ανάλογα με τον αντίπαλο που αντιμετώπιζε...

Exterior of Pagoda (Εξωτερικά της παγόδας)
Ο Bruce Lee θα αντιμετώπιζε μαζική επίθεση με πολλούς επιτιθέμενους (Mass Attack) και θα ήταν αντιμέτωπος με τον Bolo Yeung, αντιμετωπίζοντας επιτιθέμενους της τέχνης Shotokan Karate.

1st Floor - Gate to Enlightenment (1ος όροφος - Πύλη του διαφωτισμού)
Στον πρώτο όροφο ο Bruce Lee θα αντιμετώπιζε τον Hwang In Shik, ειδικό στα λακτίσματα (Kicking), αντιμετωπίζοντας την τέχνη Hapkido.

2nd Floor - Temple of the Praying Mantis (2ος όροφος - Ο ναός του Praying Mantis)
Στον δεύτερο όροφο ο Bruce Lee θα αντιμετώπιζε τον Taky Kimura, ειδικό στον έλεγχο των μελών (Trapping), αντιμετωπίζοντας την τέχνη Praying Mantis Kung Fu.

3rd Floor - Temple of the Tiger (3ος όροφος - Ο ναός της Τίγρης)
Στον τρίτο όροφο ο Bruce Lee θα αντιμετώπιζε τον Dan Inosanto, ειδικό στα όπλα (Weapons), αντιμετωπίζοντας την τέχνη Filipino Kali.

4th Floor - Temple of Gold (4ος όροφος - Ο ναός του Χρυσού)
Στον τέταρτο όροφο ο Bruce Lee θα αντιμετώπιζε τον Ji Han Jae, ειδικό στις ρίψεις (Take-downs), αντιμετωπίζοντας την τέχνη Hapkido.

5th Floor - Temple of the Unknown (5ος όροφος - Ο ναός του Αγνώστου)
Στον πέμπτο όροφο ο Bruce Lee θα αντιμετώπιζε τον Kareem Abdul Jabbar, ο μαχητής με το άγνωστο στυλ, συμβολίζοντας το υψηλότερο επίπεδο στις πολεμικές τέχνες, τον μαχητή δρόμου (Street Fighting), αντικατοπτρίζοντας την ίδια του την τέχνη ο Bruce Lee, την τέχνη του Jeet Kune Do...
Το συγκεκριμένο video απαρτίζεται από σπάνιο ακυκλοφόρητο υλικό 40 λεπτών με τις μαχητικές σκηνές στην παγόδα και υλικό 22 λεπτών με αχρησιμοποίητες σκηνές. 

Original Cast
Bruce Lee as "Hai Tien" 
Nora Miao as "Hai Tien's sister" 
James Tien as "Tien"
Chieh Yuan as "Chieh" 
Hwang In Shik as "1st Floor Guardian" 
Taky Kimura as "2nd Floor Guardian"
Dan Inosanto as "3rd Floor Guardian" 
Ji Han Jae as "4th Floor Guardian"
Kareem Abdul Jabbar as "5th Floor Guardian"
Unfilmed Cast
George Lazenby 
Robert Baker 
Robert Wall 
Chuck Norris 
Sammo Hung 
Bolo Yeung 
Lam Ching Ying
Παραγωγή: Raymond Chow
Σκηνοθεσία: Robert Clouse, Bruce Lee
Σκηνοθεσία Αναμετρήσεων: Bruce Lee, Sammo Hung
Σενάριο: Bruce Lee, Robert Clouse

Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).  
Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος). 
Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας). 

Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.

Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html

Η φιλοσοφία της πολεμικής τέχνης του Bruce Lee - Jeet Kune Do "The Art Of Fighting Without Fighting"

Ο Μπρους Λη (Bruce Lee 1940-1973) ήταν αναμφισβήτητα ιδιοφυής προσωπικότητα, μία πτυχή που αγνοεί ο περισσότερος κόσμος είναι ότι ο Lee είχε σπουδάσει Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Σεάτλ, Ουάσινγκτον (Seattle, Washington) και είχε δημιουργήσει μία σύνθετη προσωπική φιλοσοφία κοσμοθεώρησης και προοπτικής του κόσμου που μας περιβάλλει. Μία από τις βασικές του επιρροές ήταν ο Βρετανός φιλόσοφος Άλαν Βατς (Alan Watts 1915-1973).

Στο συγκεκριμένο video η πρώτη σκηνή προέρχεται από την ταινία "Ο κίτρινος πράκτωρ του Χονγκ Κονγκ" (Enter The Dragon 1973), όπου ο Μπρους Λη παρουσιάζει την αποφυγή σαν την ύψιστη μορφή άμυνας στην πολεμική του τέχνη Τζιτ Κουν Ντο (Jeet Kune Do).

Ακολουθεί μία διάλεξη τρεισήμισι λεπτών του Άλαν Βατς με τίτλο "Landscape, Soundscape" όπου αναφέρει ότι η θεωρία της αποφυγής (The Art of fighting without fighting) προέρχεται από τον Ιάπωνα ξιφομάχο Μιγιαμότο Μουσάσι (Miyamoto Musashi 1584-1645) όπου ονόμαζε την θεωρία (The No Sword School).

Σημαντικές επιρροές στις εσωτερικές αναζητήσεις του Lee για την διαμόρφωση των φιλοσοφικών του αξιωμάτων ήταν οι: Lao-Tzu, Chuang-Tzu, Tzu-Yeh, Sun-Tzu, Buddha, Shankara, Confucius, Baruch Spinoza, Rene Descartes, David Hume, Σωκράτης, Ηράκλειτος και γενικότερα οι Αρχαίοι Έλληνες Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι! Οι κυριότερες όμως επιρροές του ήταν οι: Alan Watts, Judi Krishnamurti, οι αδερφοί Suzuki και ο Πλάτωνας! Συμπτωματικά  ο Lee έζησε σε μία εποχή κοσμοϊστορικών αλλαγών στο χώρο της Φιλοσοφίας και φυσικά δεν έμεινε ανεπηρέαστος. Ο Alan Watts ήταν ο πρώτος Δυτικός, εκείνη την εποχή, που προσπάθησε να αναλύσει φιλοσοφία Zen μέσα από το πρίσμα του Δυτικού πολιτισμού. Ο Judi Krishnamurti μιλούσε για την απελευθέρωση του ανθρώπινου πνεύματος... Ο Lee είχε μανία με τα βιβλία και η βιβλιοθήκη του ήταν πλουσιότατη σε τέτοιου είδους αναγνώσματα, ακόμα διέθετε σε ηχητικές κασέτες τις διαλέξεις του Alan Watts!

Είχε κυριευτεί σε τέτοιο βαθμό με την μελέτη φιλοσοφίας, όπου σε ένα συγκεκριμένο περιστατικό στο Πανεπιστήμιο του διαφώνησε με ένα καθηγητή του σε ένα θέμα ανάλυσης Koan από Zen, o Lee έφυγε από το έδρανο του, πήγε και ανέβηκε μπροστά στην έδρα του καθηγητή, και μπροστά στα έκθαμβα μάτια του καθηγητή του και των συμμαθητών του άρχισε να αναλύει την δική του εκδοχή στο ζήτημα!!!

Η Μαχητική Φιλοσοφία του Bruce Lee, την οποία είχε ονομάσει Jeet Kune Do, ασχολείται με το άτομο, την προσωπική έκφραση, την στιγμιαία και αρμονική προσαρμοστικότητα στην ζωή του ανθρώπου, μέσα από αυτή την διαδικασία, ο Lee πίστευε, ότι κάποιος μπορεί να ξεπεράσει την "αντιπαλότητα" οποιασδήποτε μορφής (ανασφάλεια, άγχος, εγωισμός κτλ.)

Κλείστε τα μάτια σας για ένα λεπτό και προσπαθήστε να ΜΗΝ κάνετε καθόλου σκέψεις... Αδύνατο!!! Ακατάπαυστα περνάνε παρορμήσεις, ασυνάρτητες, συναισθηματικές και κάποιες λογικές ελεγχόμενες σκέψεις. Το Wu-Hsin (No-mindedness) είναι μία κατάσταση όπου προσπαθούμε να μετριάσουμε αυτήν την υπερβολική πνευματική προσπάθεια! Έναυσμα για αυτό το σκεπτικό αποτέλεσε το παράδειγμα μέσα στους διάλογους του Πλάτωνα, όπου δύο άλογα τραβάνε μία άμαξα σε δύο αντίθετες πλευρές, κρατώντας την ακίνητη. Μεταφορικά σημαίνουν την πόλωση του Συναισθηματικού και Λογικού Νου, με αποτέλεσμα την ακινησία του πνεύματος! Για να επιτευχθεί το Wu-Hsin χρειάζεται το Wu-Wei (non-striving) η αποβολή της υπερβολικής συνειδητότητας και υπερανάλυσης! Αφήνοντας τον εαυτό μας να δρα ελεύθερα, με πράξεις πηγαίες, αυθόρμητες, γεμάτο δυναμισμό, φέροντας την σφραγίδα του πραγματικού εαυτού μας!  Όπως ένα φύλλο δένδρου πέφτει στο νερό και σχηματίζονται κύκλοι, έτσι πρέπει να είναι ο Νους μας, σε ροή, αρμονική ισορροπία και δίχως αντίσταση!

Ο σύγχρονος άνθρωπος βλέπει τα πάντα μέσα από το πρίσμα του Εγώ, για αυτό το λόγο περνάει κρίσεις σε σχέσεις φιλίας, ανθρώπινης επαφής, σχέσης με το άλλο φύλλο, εργασίας κτλ.  Η ανθρώπινη επαφή στην αγνή της μορφή είναι σπάνια, ηθικές αξίες και ιδανικά έχουν αλλοιωθεί, ο Lee έλεγε δίνοντας έμφαση ότι: "Το δυσκολότερο πράγμα στον κόσμο είναι να μπορείς να εκφράσεις ειλικρινά τον εαυτό σου..." Σκεφτείτε το! Πίστευε ότι η ζωή είναι μία συνεχόμενη διαδικασία συσχέτισης. Ο άνθρωπος ζει μέσα σε σχέσεις και μέσα από τις σχέσεις αναπτυσσόμαστε και εξελισσόμαστε! Σχέσεις δύο συνανθρώπων, συζύγων, γονέων-παιδιών ολοκληρώνουν το άλλο μισό κομμάτι που λείπει από τον εαυτό μας. Οι εμπειρίες που αποκομίζουμε μέσα από αυτές τις σχέσεις διαμορφώνουν την ιδιοσυγκρασία και μας επιμορφώνουν. Το να ζεις, να νοιώθεις, να αισθάνεσαι, να αναλύεις, να κρίνεις είναι πιο σημαντικό και ουσιώδες από το απλώς να πράττεις. Η συναίσθηση ότι κάθε στιγμή της ζωής πρέπει να την απολαμβάνουμε, γιατί είναι μοναδική, ανεπανάληπτη και απόλυτα προσωπική!

Ο Lee θεωρούσε την φύση του Νερού σαν τον απόλυτο αντικατοπτρισμό των ιδιοτήτων ενός μαχητή και προπαντός ενός ανθρώπου! Το Νερό είναι η πιο μαλακή ουσία στην Γη που μπορεί να διεισδύσει μέσα σε σκληρότερες ουσίες, δεν μπορούμε να το πιάσουμε  στο χέρι μας, αντιδρά αρμονικά όταν το αγγίξουμε, χωρίς να αντιδρά και παίρνει το σχήμα το σχήμα οπουδήποτε δοχείου το βάλουμε μέσα. Μεταφορικά η προσαρμοστικότητα, η μη αντίδραση, η ροή, η ευκαμψία, η υποχωρητικότητα, η διεισδυτικότητα είναι έννοιες που για τον Lee αποτέλεσαν αξιώματα για να χτίσει το JKD!

Στο JKD δεν είναι το πόσα έχεις μάθει, αλλά πόσα έχεις απορροφήσει από αυτά που έχεις μάθει. Δεν είναι το πόση γνώση έχεις αποκομίσει, αλλά το τι πραγματικά μπορείς να εφαρμόσεις είναι που μετράει. Το να ΕΙΣΑΙ αξίζει περισσότερο από το να ΚΑΝΕΙΣ! Ο Lee θεωρούσε το JKD την Τέχνη της Ψυχής! Η δημιουργία στην Τέχνη είναι το ψυχικό ξεδίπλωμα της προσωπικότητας, η επίδραση της, είναι η εμβάθυνση της προσωπικής διάστασης της ψυχής. Η Τέχνη του JKD  είναι απλά η απλοποίηση, το να ΕΙΣΑΙ ο εαυτός σου, σκοπός είναι η εκμηδένιση του Εγώ, ο έλεγχος και το ξεπέρασμα των εσωτερικών παρορμήσεων, προϊόντα των ενστίκτων της αυτοεπιβίωσης, όπως ο θυμός, η οργή, το μίσος, ο φόβος... Η εκμάθηση στο JKD  δεν είναι θέμα αναζήτησης γνώσης ή συσσώρευσης ιδανικών λύσεων, είναι η ανακάλυψη των αιτιών της αγνοίας μας...
Η Ακαδημία Μαχητικής Τεχνολογίας Jeet Kune Do βρίσκεται στην Αθήνα, στην διεύθυνση: Δήλου 9, (κάθετα στην Φορμίωνος, σύνορα Βύρωνα-Καισαριανής).  
Εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της Αθήνας με το λεωφορείο 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή) (στάση 9η Φορμίωνος). 
Επίσης πρόσβαση με την τοπική Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Βύρωνα με το λεωφορείο 10 (Καρέας - Ντάνκαν) και το λεωφορείο 20 (Κουταλάς - Αγ. Λάζαρος) (στάση Φωκαίας). 

Για οδηγίες πως να έρθετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Google Χάρτη της Ακαδημίας.

Επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας: http://www.jkd.gr
Πληροφορίες για ιδιαίτερα μαθήματα: http://www.jkd.gr/privatelessons.html